Mert mindig van mit csinálni \o/

Letsdosthg!

Montijo - Start the change!

2015. szeptember 22. - GaboorR

1,5órás csúszással, kb hajnali 2-3 fele kerültünk első este a szállásra és zuhantunk be az ágyainkba Montijoban. Az első tapasztalatok kellemesek voltak: a portugál hostjaink szívélyesen fogadtak, hajnalban kijöttek értünk a buszállomásra, megmutatták a szobáinkat és egy kis hideg vacsorával is kedveskedtek nekünk.img_20150921_030746.jpg

Másnap bele is vágtunk az első napba: a helyi polgármester ünnepélyes megnyitóbeszéde után rengeteg ismerkedős-névtanulós szessön következett. A nevek még mindig nehezen mennek, pláne hogy kb. 10 országból származnak a résztvevők... nem olyan könnyű megtanulni őket, hát még helyesen kiejteni. :)

Az ebéd fantasztikusan szuper volt: 2-3 fogásból szabadon lehetett válogatni, volt egy (íztelen :D) sütőtökkrémleves, sültkrumpli, rizs, grillezett hús hurkapálcán (:D) és mindenféle zöldség, meg egyéb vega kaják. Meg karamellás-pudingos desszert és persze üdítők. Szóval jól laktunk!img_20150921_145406.jpg

A WC néha fura.

A nap második felében falukutatás volt Montijoban, beszélgettünk a helyiekkel, hogy mi mindenen változtatnának (kevesebb szemét az utakon, több munkahely, több éjszakai buli "nájtlájf"). Egy templomi gondnok bácsinak pedig az volt az üzenete, hogy "more tolerance in the world". :)falukutatas.jpg

Érdekes, hogy Portugálul a fiúknak és a lányoknak máshogy kell elköszönniük (talán más hasonló gender-hagyomány is van a nyelvben, még eléggé esetlen vagyok). Node mi lehet azokkal, akik nem akarják/nem tudják eldönteni a nemük típusát? Ők nem köszönhetnek?

A nap utolsó nagy feladata egy Mission Impossible volt: kaptunk egy csomó kreatív feladatot és 45 perc alatt megkellett csinálnunk őket. Izgalmas volt, sokat rajzolgattunk, beszélgettünk, ezt élveztem a legjobban. Pörögtünk, nem volt lazsálás!

Amúgy a kávé isteni és olcsó, bár a tejet a kávézóban nem igazán ismerik, csak a normál fekete ami menő.

Az angol nyelv használata egész nap lefáraszt, de estére már éreztem, hogy kezdek belejönni. A bárban ahol iszogattunk már egyáltalán nem volt problémám, teljesen megtudtam magam értetni és bátran használtam az angolt, illetve közel mindent megértettem (néhány szót/akcentust leszámítva).

Ma belevágunk a szakmai rész közepébe, lesz egy kis NGO elevator meg minden féle fun and serious stuff. I'm excited!

Best regards from Montijo (a jé-t zsé-nek eZStik).

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.