Mert mindig van mit csinálni \o/

Letsdosthg!

Letsdosthg!

Identitásom szeletei, negyedik rész

Hetero

2016. május 30. - GaboorR

Első rész, Második rész, Harmadik rész

Az identitásom szeletei sorozat harmadik részében írtam a "férfi" identitásomról, amihez szándékosan nem kapcsoltam hozzá azt, hogy milyen nemű emberek irányába érzek vonzalmat. Ezen sokat gondolkodtam, és arra jutottam, hogy akár oda is írhattam volna, hogy a férfi identitásom része a nők iránt érzett vonzalmam. Egészen egyszerűen azért, mert heteronormatív társadalmi közegben nőttem fel, ezért kulturálisan a férfi identitáshoz tudom kapcsolni az ellenkező nem iránt táplált sajátos érzelmeket. Ugyanakkor ez már csak részben van így, mert ahogy elkezdtem foglalkozni a témával, elkezdtem felfejteni a saját identitás szeletkéimet, úgy jöttem rá, hogy nekem a férfi léttől a heteroság szépen eltud különülni. 

A rövid verzió valahogy így hangzik: azért van heteroszexuális identitásom, mert a saját társadalmi nememtől eltérő neműek iránt érzek vonzalmat. Tehát a nők iránt. Számomra fontos, hogy ezt kinyilatkoztassam, mert ezzel élek együtt, nem szeretnék férfiakkal szerelmi kapcsolatba lépni.

A hosszabb verzió egy picit sztorizósabb. Például aludtam már több alkalommal is férfival egy ágyban/sátorban stb. és ez sosem okozott összeférhetetlenséget az identitásommal, nem változott ettől a heteroságom. Férfival sosem csókolóztam, nem is tudnám elképzelni (így más szexuális dolgot sem). Viszont szeretek férfiakat megölelni, vagy puszit adni, ez nekem teljesen rendben van. Láttam már csókolózó férfiakat és teljesen közömbös volt a látvány. Én magam szeretek nőkkel nyílt utcán, szórakozóhelyen csókolózni, és napi szinten tapasztalom más hetero pároktól is ezt. Meleg párokat nem nagyon látok utcán, még csak kézen fogva sem, csókolózni pedig csak a prideon láttam "élőben" ilyesmit (micsoda provokáció, micsoda elnyomás velünk, heterókkal szemben!!!!!!). Ahogy nőkről, úgy férfiakról is van véleményem a "szépségüket" illetően, és ez nem az irántuk érzett vonzalmamat jelenti, hanem a saját, teljesen szubjektív megítélésemet.

Amíg nem kezdtem el komolyabban foglalkozni az LMBTQ+ témakörrel, addig tényleg teljesen alapnak vettem a heteroságot. Most már jóval érzékenyebb vagyok erre a témára, és megfogalmazásomban is törekszem arra, hogy ne rekesszek ki másokat, vagy ne ítéljem meg alapból a másik embert heteronak. Ettől még tök rendben van, ha mondjuk vonzódom egy leszbikus lányhoz, viszont tiszteletben tudom tartani, hogy ő csak a lányokhoz vonzódik. Jobban szeretem azokat a fogalmakat, hogy "párod, kapcsolatod, szerelmed" mint a "pasid, csajod, asszonyod, urad". Ez utóbbiakat is használom természetesen, ha olyannal beszélgetek, akiről egyértelműen tudom, hogy milyen nemű párja van, vagy kihez vonzódik. 

Azért még nincsenek illúzióim, továbbra sem vagyok szent és tökéletes. Az esetek nagy részében még mindig feltételezem a másik emberről, hogy hetero. Ahogy egyre több ember bújik elő a melegségével a környezetemben, úgy érzékenyülök én is a témára. És persze sosem szabad elfelejteni, hogy ez egy skála (pl. biszexualitás, queer identitás), és hogy amúgy ez tökre egy saját, szubjektív dolog, mindenkinek a belső identitásának a része. 

Éljen a szabad szerelem!

szerelem-1.jpg

Kép forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://letsdosthg.blog.hu/api/trackback/id/tr348758236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása