Mert mindig van mit csinálni \o/

Letsdosthg!

Letsdosthg!

Példaképeim: akik inspiráltak

1. rész: Thomas Gordon

2016. január 27. - GaboorR

Már régóta tervezem ilyen blog posztok írását. Az ember érdeklődése, identitása, élete és még nagyon sok minden gyakran olyan inspiráló személyeken alapszik, akik meghatározóak voltak az egyén számára. Ebben a sorozatban igyekszem sorra venni azokat az embereket, akik eddigi életem során jelentős hatást gyakoroltak gondolkodásomra, életvezetésemre. És most jött el ennek az ideje, így hát kezdődjön egy olyan emberrel, aki szakmai érdeklődésemet megalapozta:

Thomas Gordon (1918-2002) az asszertív kommunikáció atyja, számos kommunikációs módszer kidolgozója, és Nobel békedíjra is jelölték. Számomra azért példakép, mert az ő munkássága indított el azon az izgalmas ösvényen, amin most is vagyok. gordon-page.jpg

Már vagy 6 éve történt, hogy anyukám Thomas Gordon könyvet olvasott. Arra az estére mindig emlékezni fogok, ugyanis feléledt bennem a kíváncsiság, és rákerestem Gordonra. Egy olyan számomra új világba csöppentem, ahol a pedagógia, a gyerekekkel (és emberekkel) való kommunikáció egy teljesen új formájával találkoztam. Egy teljesen, gyökeresen más szemlélettel, olyasmivel, amivel korábban iskolai tanulmányaim során soha. Órákig flowban voltam aznap este, bújtam a weboldalakat, minden erőmmel arra koncentráltam, hogy magamba szívhassam azt a rengeteg tudástt, amit olvastam. Ez a flow azóta alig csökkent, persze nem ennyire állandó, nem tart folyamatosan, viszont újra és újra előjön és megállíthatatlan. A pedagógia az életem kitörölhetetlen részévé vált, és ezt csak fokozta az, hogy a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért egyesületbe kerülhettem (még az egyetem előtt, Fóti Péterrel való megismerkedésem kapcsán). covers_67930.jpg

Gordon P.E.T. könyve otthon pihen, szívesen forgatgatom, bár az asszertív kommunikáció helyett már inkább az EMK-t (erőszakmentes kommunikáció) alkalmazom (a két módszer között azért jelentős hasonlóság és átfedések vannak!). Hálás vagyok Gordonnak, és szellemiségének, mert olyan új ajtót nyitott ki számomra, ami valóban megváltoztatta az életemet, és olyan érdeklődést keltett bennem, ami azóta egyenesen a szenvedélyemmé vált.

Köszönöm!

"A gondban lévő ember segítésének egyik legjobb módja egyszerűen vele lenni." (forrás)

A bejegyzés trackback címe:

https://letsdosthg.blog.hu/api/trackback/id/tr408322896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása